Klanten herinneren zich vele malen beter een beleving dan wat ze gelezen hebben op social media, een blog, nieuwsbrief of folder.
In de strijd om aandacht van consumenten en bedrijven kiezen steeds meer organisaties voor niet-traditionele communicatiemiddelen. Event-marketing is zo’n niet traditioneel middel!
Bij eventmarketing gaat het om het evenement dat als marketinginstrument dient ter promotie van een bepaald product of een bepaalde dienst. Werd een evenement vroeger georganiseerd vanwege de activiteit zelf, bij eventmarketing wordt het evenement gezocht dat past bij de marketing van een bepaald product of dienst.
Event-marketing gaat uit van een strategie die er voor zorgt dat potentiele klanten naar jou toekomen. Met name vanwege de zinvolle en handige informatie die je toespeelt. Je deelt dus als het ware je eigen kennis, kunde en kracht met je doelgroep. Een event biedt hierbij het perfecte podium om je expertise tentoon te stellen aan jouw doelgroep.
Dit is natuurlijk allemaal heel leuk verteld maar wat heb jij eraan?
Uit onderzoek is gebleken dat mensen die jouw event bezoeken sneller geneigd zijn om jouw product of dienst aan te schaffen. Een event verslaat de traditionele media en de kans op directe leads is velen malen groter. Beleving in combinatie met netwerken en relevantie is helemaal van nu.
Nieuwsgierig geworden wat jij met event-marketing kunt bereiken? Neem gerust contact met ons op, wij denken graag met je mee!