2022 Wrapped
Deze week hebben wij een online internationaal congres gehouden voor de Aziatische markt. Het voelt alsof we dit al jaren doen en dat dit nu onze normale gang van zaken is. En, als alles goed gaat, mogen we elkaar binnenkort weer live ontmoeten. Wat hebben we daar zin in! Een paar weken geleden waren we in het Apollo Hotel in Amsterdam om te kijken of dit hotel geschikt zou zijn voor een van onze congressen. Allebei super enthousiast, reden mijn collega en ik naar Amsterdam op een prachtige zonnige maandagochtend. Het voelde bijna onwerkelijk en toch zo vertrouwt dit te doen. We werden hartelijk verwelkomt in de lobby door de ‘sales executive’ en de ‘floormanager’ en het was echt te zien dat zij net zo enthousiast waren als wij. Terwijl we aanhoorden naar wat het hotel onze deelnemers kon bieden, vergaapten we ons aan de prachtig ingerichte, schone conferentiezalen en de superleuke...
Wat een jaar, we hebben zoveel geleerd!!! We begonnen met een geweldig evenement in Ghana in februari en daarna nam Covid-19 de wereld over en werd alles stil. Net als iedereen begonnen we onze congressen en evenementen een paar maanden uit te stellen. Aan het eind van het lenteseizoen realiseerden we ons dat dit wel eens wat langer zou kunnen gaan duren. Om ons voor te bereiden op onze nieuwe toekomst volgden we in de zomer snelcursussen in het maken van video's en het produceren van online evenementen. We verdiepten ons in verschillende programma’s en brainstormden over hoe we dit het beste konden aanpakken. We zijn zo gezegend met ons geweldige en flexibel team, iedereen heeft zijn steentje bijgedragen om deze nieuwe stijl van evenementen te omarmen en te laten slagen. Deze maand hebben we twee online evenementen georganiseerd, die eigenlijk in Parijs en Abu Dhabi hadden moeten plaatsvinden. Lessen die we dit...
Klanten herinneren zich vele malen beter een beleving dan wat ze gelezen hebben op social media, een blog, nieuwsbrief of folder. In de strijd om aandacht van consumenten en bedrijven kiezen steeds meer organisaties voor niet-traditionele communicatiemiddelen. Event-marketing is zo'n niet traditioneel middel!
De hele dag bellen via Zoom, Microsoft Teams, JoinMe, Google Hangout en Facetime is best grappig, maar we ervaren nu ook met z’n allen hoe fijn en belangrijk live ontmoetingen eigenlijk zijn. Wie wil er op dit moment nu niet heel graag met zijn vrienden iets leuks gaan doen? De liefde voor live moet nu tijdelijk on hold, maar dit betekent niet dat onze liefde bekoeld is. Wij blijven verbinden, ook digitaal en ondanks onze relatie op afstand staan wij nog steeds voor u klaar. Blijf gezond!
De contacten en ideeën die de deelnemer opdoet tijdens het event zijn bepalend voor het succes van het event in de ogen van de deelnemer. En niet te vergeten of het event voor herhaling vatbaar is! Wanneer mensen actief betrokken zijn bij een event leren ze meer en hebben ze meer contact met medebezoekers. De kunst is dus om van de aanwezigen op een event daadwerkelijk deelnemers te maken die je effectief verbindt met hun branchegenoten, liefst nog op een hoger niveau dan bij een regulier event.
Klanten herinneren zich vele malen beter een beleving dan wat ze gelezen hebben op social media, een blog, nieuwsbrief of folder. In de strijd om aandacht van consumenten en bedrijven kiezen steeds meer organisaties voor niet-traditionele communicatiemiddelen. Event-marketing is zo'n niet traditioneel middel!